reklama
reklama

Parczew: Inwestycja zakończyła się oszustwem. 64-latek stracił ponad 125 tys. zł

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: KPP Parczew

Parczew: Inwestycja zakończyła się oszustwem. 64-latek stracił ponad 125 tys. zł - Zdjęcie główne

foto KPP Parczew

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje parczewskie64-latek chcąc zainwestować na giełdzie, stracił ponad 125 tys. zł. Zachęcony reklamą dokonał rejestracji konta na jednej z platform internetowych.
reklama

W czwartek (26 grudnia) do policjantów zgłosił się 64 -letni mieszkaniec Parczewa . Złożył zawiadomienie dotyczące doprowadzenia go do niekorzystnego rozporządzenia mieniem, poprzez wprowadzenie w błąd, co do możliwości inwestowania oraz osiągnięcia szybkiego zysku.

Wyjaśnił, że w ubiegłym miesiącu zainteresował się reklamą umieszczoną na portalu społecznościowym o możliwości zainwestowania na jednej z platform internetowych.  

- Mężczyzna wypełnił formularz rejestracji podając swoje dane osobiste oraz kontaktowe. Po chwili zadzwonił jego telefon, a w słuchawce usłyszał kobiecy głos, który poinformował go, że aby rozpocząć inwestycję należy wpłacić wadium. Następnie kobieta przekazała również informacje dotyczące przypisania osobistego maklera giełdowego, który pomoże w prowadzeniu rachunku oraz inwestycji. Zgodnie z wcześniejszą rozmową przelew startowy został wykonany, a popołudniu z 64 – latkiem skontaktował się indywidulany doradca. To on kierował działaniami mężczyzny oraz informował go o konieczności wykonania kolejnych wpłat celem podwyższenia zysku - opisuje sierżant sztabowy Ewelina Semeniuk z KPP w Parczewie.

reklama

Mężczyzna postępował zgodnie z jego poleceniami. Wykonał nawet przewalutowanie polskich złotych na euro, które wpłacił na wskazane przez maklera konto. Atutem inwestycji 64 – latka był bieżący podgląd prowadzonego na platformie konta, dzięki czemu mógł monitorować jego stan oraz obserwować ewentualne wahania zysku i strat.  

Przed Wigilią postanowił dokonać wypłaty zgromadzonego kapitału. W odpowiedzi zwrotnej otrzymanej drogą mailową wynikało, że należy złożyć kolejny depozyt celem wypłaty środków. Wtedy mężczyzna uświadomił sobie, że mógł zostać oszukany. Jego osobisty doradca w rozmowie telefonicznej zaprzeczał, że jest to oszustwo i w dalszym  ciągu przekonywał go o konieczności wpłaty depozytu, która umożliwi wypłatę. 

reklama

64 – latek nie przystał na kolejne namowy oraz stawiane warunki. Zablokował również dostęp do swojej bankowości internetowej a sprawę zgłosił mundurowym.  

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama