Stan al. Zwycięstwa pozostawia obecnie sporo do życzenia – jest nierówna. Droga ma zostać przebudowana na całej długości ok. 1,1 km, czyli od skrzyżowania z ul. Kościelną do skrzyżowania z ul. 11 Listopada (droga wojewódzka).
Kierowcy będą mieć do dyspozycji nową nawierzchnię, miejscami droga zostanie poszerzona, w planie jest m.in.: budowa alejek pieszo-rowerowych, przebudowa chodnika, zjazdów czy przejść dla pieszych. Skrzyżowanie al. Zwycięstwa z ul. Szkolną i al. Jana Pawła ma zostać przebudowane na rondo turbinowe. – Wzdłuż drogi przewidziano budowę zatok postojowych, co znacznie poprawi komfort osób odwiedzających cmentarz lub stadion MOSiR – czytamy w dokumentacji projektowej.
W ramach tego samego projektu przebudowany ma zostać liczący ponad 2 kilometry długości fragment drogi numer 1601L. Chodzi o ul. Lipową w Parczewie oraz drogę w Wierzbówce. Nawierzchnia zostanie poszerzona, przebudowane zostaną skrzyżowania oraz zjazdy. Przebudowany zostanie również ponad 2-kilometrowy odcinek drogi w Jasionce. W planie jest np. wzmocnienie istniejącej nawierzchni, miejscowe - poszerzenie drogi oraz przebudowa skrzyżowań.
Do ogłoszonego przez samorząd powiatowy przetargu przetargu stanęły trzy firmy
Wszystkie oferty przekraczały zarezerwowaną przez samorząd powiatu parczewskiego kwotę ok. 23,5 mln zł brutto. Najmniej, bo ok. 23,9 mln zł zaproponowało Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lubartowa. Urzędnicy mieli dwie możliwości: dołożyć brakujące pieniądze albo unieważnić przetarg i ogłosić kolejny. Wybrali pierwszą opcję i zamówienie trafiło do firmy z Lubartowa. – Oferta była najkorzystniejsza i uzyskała najwięcej, bo 100 punktów – poinformował starosta Janusz Hordejuk, który podpisał już umowę z wykonawcą.
Pozostałe firmy oczekiwały dużo więcej pieniędzy. Strabag, czyli jedno z największych polskich przedsiębiorstw budowlanych, zażyczył sobie ponad 27,6 mln zł, a Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego wyceniło swoją ofertę na 26,8 mln zł. Przy wyborze wykonawcy pod uwagę brana była przede wszystkim cena (waga 60 %), ale też proponowany okres gwarancji. W praktyce liczyła się tylko cena, bo wszystkie firmy zadeklarowały 5-letni okres gwarancji.
Inwestycja zostanie dofinansowana z Programu Inwestycji Strategicznych. Samorząd powiatu dostał od rządu 22,3 mln zł, a wkładem własnym podzielą się powiat oraz gmina Parczew (to standardowa procedura w przypadku dróg powiatowych).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.