Chodzi o łączącą Uhnin z Białką drogę numer 1569 L, która w sezonie letnim jest uczęszczana przez liczne samochody ze względu na mieszczące się w pobliżu Jezioro Bialskie, jedno z najpopularniejszych na Pojezierzu Łęczyńsko-Włodawskim. Jezdnia jest w kiepskim stanie, kierowcy skarżą się na nierówności, a rowerzyści – na brak ścieżki rowerowej.
Droga miała zostać przebudowana na całej długości 6,6 km od skrzyżowania z drogą wojewódzką numer 819 w Uhninie do granicy z powiatem lubartowskim. Część drogi ma przebudować firma wyłoniona przez gminę Dębowa Kłoda, a pozostałą część - przedsiębiorstwo wybrane przez samorząd powiatu parczewskiego. Wykonawcy mieli się "spotkać" w połowie drogi.
Gmina Dębowa Kłoda dostała 4,6 mln zł dofinansowania od rządu z Programu Inwestycji Strategicznych. Urzędnicy szacowali wówczas, że inwestycja pochłonie niemal 4,9 mln zł, a ok. 0,3 mln zł miał wynosić wkład własny.
Gmina planowała przebudowę liczącego 3,3 km długości odcinka od skrzyżowania z DW 819 w kierunku Białki. Przetarg w tej sprawie był już czterokrotnie unieważniany, dlatego urzędnicy zdecydowali się na okrojenie inwestycji i planują przebudowę 1,6 km jezdni (...)
* Jaki będzie zakres inwestycji?
* Jaka firma przebuduje drogę?
* Ile pochłonie inwestycja?
Odpowiedź na te pytania znajdziesz w papierowym wydaniu "Wspólnoty Parczewskiej".
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.