Chodzi o liczący około kilometra długości odcinek, mniej więcej od stawów hodowlanych do granicy Białki. Początkowo urzędnicy planowali przebudowę 3-kilometrowego fragmentu, ale zadanie zostało okrojone (część drogi Uhnin-Białka ma również zostać przebudowana w ramach postępowania ogłoszonego przez gm. Dębowa Kłoda).
Zakres inwestycji obejmuje m.in.: wykonanie warstwy wyrównawczej, wiążącej oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego; budowę ścieżki rowerowej; przebudowę jezdni w pełnej konstrukcji na długości około 900 m; wykonanie poszerzeń istniejącej konstrukcji w miejscach, gdzie jezdnia nie ma minimalnej szerokości lub konieczna jest korekta jej przebiegu; wykonanie miejscowego frezowania nawierzchni czy przebudowę istniejących zatok autobusowych.
W planie jest także: przebudowa chodnika; doświetlenie projektowanych przejazdów rowerowych/przejść dla pieszych; przebudowa istniejących skrzyżowań z drogami bocznymi; przebudowa przepustów czy wykonanie nowego oznakowania.
Weszli na plac budowy
Renata Gogłuska-Wadyniuk, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych mówi, że zakończyło się już sporządzanie dokumentacji projektowej.
– Wykonane zostało zgłoszenie robót budowlanych i uzyskane zaświadczenie o braku podstaw do złożenia sprzeciwu. Pod koniec października przekazaliśmy wykonawcy plac budowy – tłumaczy Gogłuska-Wadyniuk.
Kilkanaście dni temu na plac budowy weszli geodeci, którzy zajmują się wyznaczaniem granic pasa drogowego.
– W planie jest rozpoczęcie prac przy przekładaniu wodociągu, którego właścicielem jest gmina Dębowa Kłoda. Jeśli aura będzie sprzyjać, tok prac będzie postępował zgodnie z harmonogramem, jeśli jednak zima nie pozwoli na prace ziemne, wykonana zostanie jedynie wycinka kolidujących drzew i zakrzaczeń, a pozostałe prace rozpoczną się wiosną – zapowiada pani dyrektor i dodaje, że wszystko powinno być gotowe w listopadzie 2024 roku.
Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, które w ogłoszonym przez samorząd powiatu parczewskiego postępowaniu zaproponowało 12,5 mln złotych i zadeklarowało 5-letni okres gwarancji (w ramach kontraktu firma przebuduje też odcinek drogi powiatowej między Podedwórzem a Puchową Górą w gm. Jabłoń).
Do przetargu stanęła też spółka Track Tec Construction z Wrocławia, która zażyczyła sobie 13 milionów złotych. Urzędnicy zarezerwowali 10,4 mln złotych. Mieli zatem dwie możliwości: dołożyć brakujące pieniądze albo unieważnić przetarg i ogłosić kolejny. Wybrali pierwszą opcję. Zadanie zostało dofinansowane z Programu Inwestycji Strategicznych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.