reklama
reklama

Powiat parczewski. Dwie kobiety oszukane. Straciły sporą kasę

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Policja

Powiat parczewski. Dwie kobiety oszukane. Straciły sporą kasę - Zdjęcie główne

foto Policja

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje parczewskieDwie mieszkanki gminy Dębowa Kłoda w wieku 29 i 20 lat zostały oszukane podczas sprzedaży internetowej.
Reklama lokalna
reklama

Do parczewskiej komendy zgłosiła się 29-letnia mieszkanka gminy Dębowa Kłoda, która na portalu OXL wystawiła na sprzedaż antyczne biurko. Za pomocą komunikatora skontaktował się z nią rzekomy kupujący. Mężczyzna wyraził chęć zakupu przedmiotu oraz zaoferował płatność kurierską. Poprosił o podanie niezbędnych danych do odbioru przesyłki oraz adresu e-mail, na który zostanie przesłany link dotyczący sprzedaży.

Nieświadoma podstępu 29-latka kliknęła w przesłane łącze, które przekierowało ją na stronę banku. Kobieta postępowała zgodnie z poleceniami i dokonała procesu uwierzytelnienia bankowego. Jednak próba zalogowania nie powiodła się. Wtedy do 29-latki zadzwonił telefon, konsultantka poprosiła o podanie kodu blik, aby aktywować konto.

Początkowo kobieta podała kod, jednak dokonała jego anulacji, informując rozmówczynię, że ma wątpliwości co do wykonywanej transakcji. Ta jednak przekonywała, że jeśli transakcja nie zostanie sfinalizowana, kupujący poniesie straty.

reklama

- 29 -latka zgodziła się i zauważyła, że dokonano wypłaty w bankomacie. Konsultantka zapewniała, że kolejny kod blik pomoże przy ich zwrocie na konto. Kobieta obawiając się strat podała drugi kod. Po jego autoryzacji rozmówczyni się rozłączyła. Wtedy okazało się, ze z konta zostało wypłacone prawie 6 tysięcy złotych. Kobieta natychmiast zablokowała konto bankowe oraz aplikację mobilną, a sprawę zgłosiła parczewskim mundurowym - informuje sierżant sztabowy Ewelina Semeniuk, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Parczewie.

Z kolei 20-latka postanowiła wstawić ubrania na sprzedaż za pośrednictwem aplikacji Vinted. Po otrzymaniu informacji o sprzedaży przedmiotu, aby sfinalizować transakcję i otrzymać środki na ekranie telefonu wyświetlił się jej komunikat dotyczący konfiguracji aplikacji z kartą bankomatową. Nieświadoma 20 -latka wprowadziła niezbędne dane.

reklama

Następnie otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, dotyczący weryfikacji prowadzonych działań. Konsultant kazała się nie rozłączać i oczekiwać na powiadomienie.

Minęła dłuższa chwila, brak było jakiegokolwiek komunikatu z banku, a połączenie trwało w ciszy do czasu kiedy konsultantka nagle się rozłączyła, nie podając żadnej przyczyny. 20-latka próbowała oddzwonić, jednak bezskutecznie.

Kiedy sprawdziła saldo swojego konta, w historii zauważyła kilka transakcji oraz zmniejszenie posiadanych środków o 4 tysiące złotych. Kobieta zadzwoniła do swojego banku, zablokowała konto oraz złożyła zawiadomienie dotyczące oszustwa.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama