reklama
reklama

Powiat parczewski: jest poważny problem z przebudową drogi nad jezioro Bialskie. To inwestycja z Polskiego Ładu

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Google Street View

Powiat parczewski: jest poważny problem z przebudową drogi nad jezioro Bialskie. To inwestycja z Polskiego Ładu - Zdjęcie główne

Cykliści skarżą się na brak ścieżki rowerowej, co jest kłopotliwe w sezonie letnim, kiedy panuje duży ruch samochodów | foto Google Street View

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje parczewskie Unieważniony został przetarg na przebudowę liczącego ponad 3 kilometry długości odcinka drogi powiatowej z Uhnina w kierunku Białki (gm. Dębowa Kłoda). Jedyna firma, która złożyła ofertę, oczekiwała prawie 2 miliony złotych więcej, niż planowali wydać urzędnicy.
reklama

Chodzi o łączącą Uhnin z Białką drogę numer 1569 L, która w sezonie letnim jest uczęszczana przez liczne samochody ze względu na mieszczące się w pobliżu Jezioro Bialskie, jedno z najbardziej popularnych na Pojezierzu Łęczyńsko-Włodawskim. Jezdnia jest w kiepskim stanie, kierowcy skarżą się na nierówności, a rowerzyści – na brak ścieżki rowerowej.

Droga ma zostać przebudowana na całej długości 6,6 km od skrzyżowania z drogą wojewódzką numer 819 w Uhninie do granicy z powiatem lubartowskim. Część drogi ma przebudować firma wyłoniona przez gminę Dębowa Kłoda, a pozostałą część - przedsiębiorstwo wybrane przez samorząd powiatu parczewskiego. Wykonawcy mają się "spotkać" w połowie drogi.

Kilka miesięcy temu gmina Dębowa Kłoda dostała 4,6 mln zł dofinansowania od rządu z Programu Inwestycji Strategicznych. Urzędnicy szacowali wówczas, że inwestycja pochłonie niemal 4,9 mln zł, a ok. 0,3 mln zł miał wynosić wkład własny.

Gmina Dębowa Kłoda ogłosiła już przetarg na przebudowę liczącego 3,3 km długości odcinka od skrzyżowania z DW 819 w kierunku Białki. Zakres inwestycji, oprócz ułożenia nowej nawierzchni z betonu asfaltowego, ma objąć m.in.: budowę ścieżki rowerowej, doświetlenie przejazdów dla cyklistów oraz przejść dla pieszych, przebudowę skrzyżowań, miejscowe poszerzenie jezdni czy przebudowę chodnika. Roboty mają być prowadzone na podmokłym terenie ze względu na mieszczące się wzdłuż drogi zbiorniki wodne.

Od planów do realizacji daleka droga

Wszystko ma być gotowe w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy, a właściwie miało, bo gmina Dębowa Kłoda unieważniła przetarg w tej sprawie. Chodzi oczywiście o pieniądze. Urzędnicy zarezerwowali ostatecznie 7,7 mln zł brutto, a jedyna oferta, która wpłynęła, znacząco przekraczała tę kwotę (...)

Więcej przeczytasz w papierowym wydaniu "Wspólnoty Parczewskiej". 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama