Parczewscy mundurowi w tym tygodniu przyjęli zawiadomienie o oszustwie 37-letniej mieszkanki gminy Jabłoń.
- Z ustaleń funkcjonariuszy wynika, że nieznany sprawca dokonał przełamania zabezpieczeń do konta społecznościowego kobiety, a następnie rozsyłał informację z prośbą o pomoc finansową. Chodziło o pożyczkę gotówki za pomocą podania kodu blik i opłaty paczki. Na szczęście nikt w tej sprawie nie został poszkodowany. Historia jednak na tym się nie kończy i ma ciąg dalszy. Niestety zablokowanie konta to jedno, zaś kolejny problem pojawił się niedługo. Dotyczył kwestii otrzymania przez 37 - latkę do zapłaty wysokiej faktury VAT, co postanowiła zweryfikować - informuje sierżant sztabowy Ewelina Semeniu z KPP w Parczewie.
Kobieta zadzwoniła na infolinię swojej sieci telefonii komórkowe. W rozmowie z konsultantem została poinformowana, że z jej konta został zmieniony aneks do umowy i usług, z których obecnie korzysta. Przejście nastąpiło z opcji optymalnej do maksymalnej co spowodowało zwiększenie rachunku. Zostało złożone zamówienie i wzięte na raty urządzenie w postaci drona na łączną kwotę ponad 5 tysięcy złotych. Status zamówienia to „zrealizowane”, gdyż zostało dostarczone do wskazanego punktu odbioru.
37-latka zaprzeczyła, aby to ona dokonała zmian i złożyła reklamację. Od razu domyśliła się, że padła ofiarą oszustwa. Natychmiast poinformowała policjantów żądając ścigania i ukarania sprawcy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.