Kilka dni temu do stanowiska dowodzenia parczewskiej policji wpłynęła informacja z numeru alarmowego o zdarzeniu drogowym w Kostrach. Zgłoszenie pochodziło z systemu eCall wysłanego przez jeden z samochodów.
Otrzymana wiadomość zawierała dane o aucie (numer VIN, rodzaj paliwa), lokalizację w chwili zdarzenia (eCall zawiera moduł GPS) adnotację, że eCall zadziałał automatycznie, oraz informację, że nikt nie nawiązuje rozmowy z operatorem.
– Policjanci natychmiast zostali skierowani na miejsce. Okazało się, że na skrzyżowaniu zderzyły się dwa pojazdy. 40-latka kierująca Audi Q5 nie ustąpiła pierwszeństwa przejazdu i zderzyła się z prawidłowo jadącą Skodą Fabią. Na szczęście nikomu nic się nie stało – relacjonuje sierżant sztabowy Anna Borowik z Komendy Powiatowej Policji w Parczewie i dodaje, że kierujący byli trzeźwi.
Za spowodowanie kolizji 40-latka otrzymała 1300 złotych mandatu i 10 punktów karnych. Ze względu na uszkodzenia funkcjonariusze zatrzymali dowody rejestracyjne obu pojazdów.
eCall to system używany w nowych pojazdach do wzywania pomocy, który w razie zdarzenia automatycznie wybiera bezpłatny numer alarmowy 112. System powstał w celu skrócenia czasu przyjazdu służb ratowniczych, a także po to, by możliwe było wezwanie pomocy w przypadku zasłabnięcia kierowcy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.