Reklama

Reklama

Przebudowa linii kolejowej Parczew-Lubartów. Prace są zaawansowane

Opublikowano: wt, 12 paź 2021 15:58
Autor: | Zdjęcie: PKP PLK

Przebudowa linii kolejowej Parczew-Lubartów. Prace są zaawansowane  - Zdjęcie główne

Budowany jest peron na przystanku Parczew Kolejowa oraz peron w Gródku (gm. Siemień). Przygotowano oświetlenia, montowane są ławki, wiaty, ogrodzenie oraz gabloty na rozkład jazdy pociągów | foto PKP PLK

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Informacje parczewskie Kończą się prace przy modernizacji linii kolejowej między Parczewem a Lubartowem. Mieszkańcy skorzystają m.in. z nowego przystanku w Laskach. Wszystko powinno być gotowe w grudniu.

Reklama

 

Prace na linii Parczew - Lubartów są częścią modernizacji linii kolejowej łączącej Lublin z Łukowem. Nowy tor między Parczewem a Lubartowem jest przygotowywany przez specjalistyczne maszyny. Pociągi pojadą tędy w grudniu. Na stacji Parczew widać już nowy, wyższy peron. Montowane jest oznakowanie oraz infokiosk, na którym będą wyświetlane informacje o rozkładzie jazdy. Zakończyły się prace przy torze. Ruszyły próby urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

 

Budowany jest peron na przystanku Parczew Kolejowa oraz peron w Gródku (gm. Siemień). Przygotowano oświetlenia, montowane są ławki, wiaty, ogrodzenie oraz gabloty na rozkład jazdy pociągów. Na nowym przystanku w Laskach (gm. Parczew) montowane są wiaty. Nowy peron jest wyższy, co ułatwi podróżnym wejście do pociągów. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia.

 

Dzięki pracom między Parczewem a Lubartowem pociągi pasażerskie pojadą z prędkością maksymalnie 120 km/h, a pociągi towarowe – 80 km/h. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów kolejowych. Nowe urządzenia sterowania ruchem umożliwią obsługę większej liczby składów. W grudniu 2021 r. zakończą się prace, które pozwolą na wznowienie ruchu pociągów (podczas prac na jednotorowej linii, zgodnie z ustaleniami, obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa).

 

Paweł Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela powiedział, że "zaawansowanie prac na odcinku Lubartów – Parczew potwierdza powrót regionalnych i dalekobieżnych połączeń na linię z Lublina do Łukowa". Wartość projektu "rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew" to koszt 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany z pieniędzy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

TUTAJ przeczytasz więcej na temat przebudowy linii Parczew-Lubartów. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (4)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 13 dni temu | ocena +11 / -1

    Lepiej drezyną

    Parczew staje się całkowitym zadupiem wiekszość busów nie kursuje w tym do lublina. Podróż szynobusem połączona na części trasy z autobusem trwa ponad dwie godziny.

    • 12 dni temu | ocena +7 / -0

      I to widać...

      Bo to za dupie się wyludnia.

  • 13 dni temu | ocena +6 / -2

    Haaa

    Budynek dworca dalej pewnie będzie zamknięty dla pasażerów. Mróz, słota niech na peronach czeka, marznie, moknie "hołota" ???

  • 13 dni temu | ocena +6 / -2

    Taaa

    Żadnej rewolucji to nie wniesie. Dworzec dalej umalowany jak burdel na różowo. Ciemno jak w dupie wokół. Wyświetlaczy relacji brak do poszczególnych torów. Remont jak remont. Musieli to zrobili. Bo kasa musiała się zgadzać.