Rozpoczęcie prac na odcinku Łuków-Parczew planowane jest w 2016 roku, a zakończenie na początku 2017 r. Po modernizacji tego odcinka pociągi będą mogły rozwinąć prędkość 120km/h.
51 km odcinek Łuków – Parczew to ostatni etap przygotowanej alternatywnej linii obwodowej z Łukowa do Lublina i tym samym tworzenie sprawnego 100 km ciągu przewozowego. Rewitalizacja nieczynnej obecnie trasy umożliwi także wznowienie przewozów pasażerskich z Łukowa do Parczewa, a dalej do Lubartowa i Lublina. Odcinek Lublin – Lubartów od zakończonej w 2013 r. rewitalizacji z RPO zapewnia sprawną obsługę pociągów.
- czytamy na stronie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Projekt realizowany w ramach POIiŚ 7.1-73 pn. "Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Otwock – Lublin.