reklama

O co pytają nasi radni?

Opublikowano:
Autor:

O co pytają nasi radni? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

KulturaO co pytają nasi radni?

 

Łukasz Gołąb


Uzasadnienie wzrostu taryf

W związku z podwyżką opłat za wodę i ścieki radny Łukasz Gołąb poprosił o uzasadnienie podwyżek z wyszczególnieniem czynników, które miały na nie wpływ. Radny zapytał też, czy stawki nowe będą obowiązywały w okresie trzyletnim i czy są planowane ich zmiany.

Prezes Zakładu Usług Komunalnych w Parczewie Marek Perliński wymienił pięć przyczyn podwyżek cen. Pierwsza to wzrost kosztów amortyzacji w dziale kanalizacji z 214.000 zł w 2017 na 614.000 zł w latach następnych oraz koszty finansowe i odsetki pożyczki średnio 98.000 zł rocznie. Druga to wzrost cen za energię elektryczną w związku z wyłonieniem nowego dostawcy. Aktualny dostawca Orange Polska S.A. podniósł cenę o 4 grosze za 1 kWh. Trzecia to koszty odprowadzania ścieków w miejscowości Babianka do kanalizacji, niebędącej w posiadaniu ZUK według taryfy Ostrowa Lubelskiego. Czwarta to koszty wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników, a piąta – koszty materiałów i transportu.

Perliński dodał, że o tym, czy nowe taryfy będą obowiązywać przez trzy lata będzie decydować sytuacja finansowa przedsiębiorstwa i oraz stan prawny i makroekonomiczny w kraju.

 

Adam Domański


Nie będzie oświetlenia i chodnika na dworcu PKP

Na prośbę mieszkańców korzystających z połączeń kolejowych radny Adam Domański interpelował do burmistrza o zainstalowanie oświetlenia przed budynkiem stacji PKP przy parkingu oraz o zbudowanie chodnika łączącego parking z peronem.

W odpowiedzi radny usłyszał, że jest to niemożliwe, bo tereny te są własnością PKP S.A., a nie gminy.

Adam Domański zwrócił się również z prośbą o utworzenie przejścia dla pieszych na ul. 11 Listopada w okolicach sklepu GS. Radny zauważył, że wiele osób przechodzi w tym miejscu przez jezdnię, narażając się kierowcom i policji. Jego zdaniem przejście spowolniłoby również ruch samochodów przy głównej ulicy miasta.

Kierownik Referatu Techniczno-Inwestycyjnego Grzegorz Kazanowski odpowiedział, że Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie rozpatrzył podobny wniosek negatywnie w październiku 2016 roku. W załączonej odpowiedzi ZDW argumentuje, że utworzenie przejścia w tym miejscu byłoby niezgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, bo są tam dwa przejścia w odległości 50 m i 80 m.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE