reklama

Parczewianie najlepsi w Polsce z angielskiego

Opublikowano:
Autor:

Parczewianie najlepsi w Polsce z angielskiego  - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

KulturaParczew: Parczewscy gimnazjaliści osiągnęli niespotykane wcześniej wyniki, zdając egzamin z angielskiego najlepiej w Polsce.

W roku szkolnym 2014/2015 w Publicznym Gimnazjum im. Władysława Jagiełły w Parczewie powstała pierwsza grupa językowa, która zrealizowała autorski program nauczania języka angielskiego napisany przez nauczycielkę Barbarę Kwiatek, absolwentkę filologii angielskiej na UMCS w Lublinie. 

Średnia bliska doskonałej 

Po trzech latach nauki grupa uczniów uzyskała rewelacyjne wyniki z egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego. Egzamin podstawowy zdali z wynikiem 39,55 na 40 możliwych punktów, co stanowi prawie 99 %. Egzamin rozszerzony to 38,45 punktów na 40, czyli 96 % możliwych punktów. Średnia w kraju to odpowiednio 67 i 49 %. Prawdopodobnie są najlepszą, lub jedną z najlepszych grup z angielskiego w Polsce. 

Nauczyciel dumny ze swoich uczniów 

- Tymi wynikami oni deklasują powiat, województwo, kraj, wszystko co się da - cieszy się i zarazem z dumą podkreśla Barbara Kwiatek, nauczycielka angielskiego. 

- Z poziomu podstawowego było siedem wyników 100 % na jedenastu uczniów, a z rozszerzonego było trzy wyniki 100 %. Najniższy wynik z rozszerzenia był 90 % - mówi z dumą - Barbara Kwiatek.

Powyżej średniej w międzynarodowym teście 

W lutym 2017 r. młodzież z grupy językowej przystąpiła do międzynarodowego testu z języka angielskiego Aptis for Teens. Jest to nowoczesny komputerowy test, którego zadaniem jest precyzyjna ocena kluczowych na danym etapie nauki umiejętności posługiwania się językiem angielskim. 

Poziom uczniów został podany przy pomocy skali CEFR (Common European Framework of Reference for Language – Europejski System Opisu Kształcenia Językowego) podzielonej na poziomy kompetencji językowej od A1 (początkujący), przez A2, B1, B2 do C (zaawansowany).  

Wyniki uczniów to B2 i C i zostały ocenione przez pracownika British Council jako zdecydowanie wyżej średniej uzyskiwanej przez młodzież w wieku 13-18 lat.

Pięć godzin angielskiego w tygodniu 

Wyłoniona w drodze egzaminu pod koniec klasy VI szkoły podstawowej jedenastoosobowa grupa uzdolnionych językowo uczniów trafiła do klasy, w której każdego dnia tygodnia była jedna godzina języka angielskiego. Zajęcia prowadzone były od początku w języku angielskim, a wymagania nauczyciela były bardzo wysokie. 

Jak opowiada Barbara Kwiatek, uczyli się w oparciu o program, który wychodzi poza schemat normalnej nauki języka angielskiego w gimnazjum. 
 
Laureaci wielu konkursów 
Uczniowie gimnazjum brali udział w wielu różnorodnych konkursach i olimpiadach  - około 10 rocznie - o zasięgu szkolnym, powiatowym, rejonowym, wojewódzkim i ogólnopolskim organizowanych na terenie szkoły lub szkół średnich np. Katolickie Liceum im. Cypriana Kamila Norwida w Białej Podlaskiej, LO Parczew. 
Były to zarówno konkursy ogólnojęzykowe jak i leksykalne, plastyczne, konkursy piosenki, wiedzy o krajach anglojęzycznych czy też sprawdzające wybrane sprawności językowe np. słuchanie. Uczniowie grupy językowej osiągali sukcesy w ww. konkursach dochodząc do finału konkursu przedmiotowego Kuratora Oświaty, zajmując wysokie miejsca w tym czołowe w województwie i kraju oraz zdobywając wiele wyróżnień i tytułów laureata.  

Wiele atrakcyjnych warsztatów i wyjazdów 

Uczniowie wielokrotnie uczestniczyli w warsztatach kulturowo - językowych prowadzonych przez wolontariuszy z wielu państw świata w ramach współpracy z AIESEC np.  Australia,  Brazylia,  Grecja, Włochy, Chiny, Egipt. Dzięki warsztatom uczniowie mogli pogłębić wiedzę z zakresu kultury, geografii czy historii z ww. krajów oraz rozmawiać z młodymi ludźmi z tych państw w języku angielskim na różnorodne tematy.

Podczas nauki w gimnazjum uczniowie grupy językowej przygotowali przedstawienie teatralne w języku angielskim pt. „Snow White trochę inaczej” oraz wieczór kultur pod nazwą „Trzy kultury, trzy kontynenty”. 

Poza tym uczniowie uczestniczyli w wielu wyjazdach,na których pogłębiali swoją znajomość angielskiego i zapoznawali się angielską kulturą i tradycją :

1)      Centrum Brytyjskie UMCS – informacje o egzaminach Cambridge, zasady działania Centrum i biblioteki w Centrum

2)      Ambasada Amerykańska w Warszawie -  W ramach programu „Meet America” wzięli udział w prelekcji z Konsul Susan Baker na temat American Civil War (czyli słynna wojna Północ – Południe w historii USA). Po prezentacji uczniowie zadawali pytania zarówno dotyczące tematu wojny jak i ich amerykańskich zainteresowań. Całe spotkanie odbyło się w języku angielskim.

3)      warsztaty na lubelskich uczelniach: UMCS i KUL – Scottish Soul, What do English people laugh at?, Certyfikaty językowe kluczem do sukcesu.

4)      Warsztaty tańców irlandzkich prowadzone przez członków zespołu tanecznego Glas Eirin w Centrum Brytyjskim UMCS

5)      retransmisje spektakli: Hamlet z National Theatre i Romeo i Julia z Teatru Garrick w Londynie w oryginalnej wersji językowej

6)      wyjazd na wystawę „Titanic the Exhibition”

7)      całodzienne warsztaty językowe Brit Up! oraz test Aptis for Teens w British Council w Warszawie

Eksperyment będzie kontynuowany 
W przyszłym roku szkolnym rozszerzony angielski będzie w dwóch klasach drugich i dwóch trzecich. Program rozszerzony będzie realizowany także wśród uczniów z nowo powstałej czwartej i siódmej klasy szkoły podstawowej. Wszyscy będą mieli angielski po pięć godzin tygodniowo. Ciekawa sytuacja będzie w klasie czwartej, bo program nauki angielskiego będzie trwał aż pięć lat.  
Grupa parczewskich gimnazjalistów najlepszych z jęz. angielskiego.  

  • Alicja Bryguła
  • Magdalena Czech
  • Julia Dokudowiec
  • Jakub Drabko
  • Aleksandra Jeśkiewicz
  • Aleksandra Jędrzejewska
  • Anna Makówka
  • Mikołaj Nowak
  • Iga Porzeżyńska
  • Julia Robak
  • Julia Zadubiec
 

 Wynik punktowyWynik w %Wynik punktowy
Grupa Barbary Kwiatek39,55 /4098,938,45/40
Gimnazjum Parczew2869,620,3
Powiat Parczew24,260,515,8
Województwo Lubelskie26,466,018,8
Miasta do 20 tys. mieszk.25,664,018,0
Kraj26,867,019,6
 PoziompodstawowyPoziom
 

Przewidywano dobry wynik

Już na próbnym egzaminie uczniowie z grupy rozszerzonej potwierdzali wysoki poziom umiejętności, który w perspektywie dawał nadzieję na świetny wynik na końcowym egzaminie. 

Barbara Kwiatek, zapytana czy spodziewała się tak dobrych wyników na końcowym egzaminie odpowiedziała:

- Tak, spodziewaliśmy się dobrych wyników. Ogrom pracy jaki włożyliśmy i zaangażowanie uczniów musiało przynieść oczekiwany efekt - podsumowuje Barbara Kwiatek. 

 

Wynik grupy rozszerzonej z próbnego egzaminu gimnazjalnego z poziomu rozszerzonego w zestawieniu ze średnim wynikiem szkoły, województwa i kraju. 

 

 

 

 Julia Dokudowiec
Moja przygoda z językiem angielskim zaczęła się tak naprawdę, gdy dostałam się do rozszerzonej klasy w gimnazjum. Nie ukrywam, że było to dla mnie zaskoczenie, ponieważ zdając egzamin wstępny nie wiązałam wielkich nadziei, że po prostu dostanę się do tej klasy. Musze przyznać, że to moi rodzice zmotywowali mnie do tego, by pójść na egzamin i spróbować czegoś nowego. Uważam, że może to być przykład dla osób, które w tym roku będą się wahały czy przejdą egzaminy wstępne, czy się dostaną. Myślę, że każdy powinien spróbować swoich sił, bo jak wiadomo nic nie ma do stracenia. Z drugiej strony, bardzo wiele mogą na tym zyskać. Pierwszy rok w tej klasie był dla wszystkich osób z naszej grupy ciężki, mogę powiedzieć, że nawet bardzo ciężki, ponieważ niektórzy rozważali przepisanie się do "normalnej grupy". Na szczęście tego nie zrobili i jestem pewna, że teraz tego nie żałują. Tak, jak wspomniałam pierwsza klasa była trudna, nie wiedzieliśmy dokładnie w jaki sposób się uczyć, nie znaliśmy tak dobrze Pani Kwiatek i w tajemnicy wyznam, że baliśmy się jej, bo dużo od nas wymagała, starając się wprowadzić nas w naukę języka angielskiego. Druga klasa była o wiele bardziej (dla nas) lżejsza. Wiedzieliśmy jak się mamy przygotowywać do lekcji, czego możemy się spodziewać po naszej Pani. Widać to było także w naszych ocenach na koniec roku. Ostatnia klasa to już był można powiedzieć "raj". Pomimo tego że przygotowania do egzaminu gimnazjalnego trwały przez cały czas i Pani Kwiatek też nam nawet przez chwilę nie odpuszczała, nauka języka angielskiego sprawiała nam przyjemność. Tak naprawdę to właśnie nasza Pani zaraziła nas pasją do tego przedmiotu. Była dla nas jak druga wychowawczyni. W sumie to nie ma się co dziwić, że tak się do niej przywiązaliśmy, skoro codziennie się widywaliśmy. Po otrzymaniu wyników egzaminu rozumieliśmy, czemu Pani tak nas "cisnęła". Opłaciło się to. Nauka rozszerzonego języka angielskiego przez 3 lata dla każdej osoby z grupy nie zostanie obojętna. To, co już umiemy to nasze i myślę, że przyda się nam w przyszłości. Na przykład ja w liceum w Staszicu wybrałam profil, na którym będę miała rozszerzony angielski, ale też drugi język. W moim przypadku miłość do angielskiego przerodziła się w miłość do innych języków. Nie ulega wątpliwości, że to zasługa naszej Pani Basi. Z całego serca polecam naukę języka angielskiego w rozszerzonej klasie
Ania Makówka
Pamiętam, że początki były trudne. Przerobiliśmy dużo materiału. Najwięcej pracy wymagała pierwsza klasa, z czasem było coraz łatwiej. Na lekcjach oprócz gramatyki i słownictwa uczyliśmy się także wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych. Mieliśmy okazję brać udział w konkursach i pracować w grupach nad robieniem różnorodnych projektów. Często jeździliśmy na wycieczki i warsztaty językowe do Lublina i Warszawy. Przygotowania do egzaminu gimnazjalnego zaczęliśmy już w pierwszej klasie. Dzięki temu mogliśmy być na niego gotowi w 100%, o czym świadczą wyniki. Taki poziom wiedzy zawdzięczamy w głównej mierze naszej nauczycielce p. Barbarze Kwiatek. Gdybym miała wybrać drugi raz, to na pewno zdecydowałabym się na klasę z rozszerzoną ilością godzin j. angielskiego
Jakub Drabko
Według mnie warto było uczęszczać na lekcje języka angielskiego w rozszerzonym zakresie, dużo więcej się nauczyłem niż moi znajomi w podstawowej grupie. Co do trudności zajęć, na początku było całkiem ciężko, ale z czasem było coraz łatwiej, a niektóre tematy były wręcz trywialne

Alicja Bryguła
Niedawno ukończyłam naukę w gimnazjum i miałam przyjemność być częścią grupy z rozszerzonym angielskim. Chociaż początki były trudne, po pewnym czasie zaklimatyzowałam się i mogłam czerpać przyjemność z zajęć. Lekcje były prowadzone w bardzo ciekawy sposób, pozwoliły nam lepiej poznać siebie nawzajem i bardzo przywiązać do naszej wspaniałej p. anglistki. Ponadto zwiększona ilość godzin świetnie przygotowała nas do egzaminu gimnazjalnego z języka. Grupa Anglo sprawiła, że robiłam, to, co naprawdę lubię i będę ją miło wspominać.
 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE