Oszust przekonał go, że jego pieniądze są zagrożone i w związku z tym trwa akcja policyjna. Mieszkaniec gminy Milanów podał mu login i hasło do swojej bankowości elektronicznej. Z konta 46-latka zniknęły pieniądze.
Oszust powiedział 46-latkowi, że może sprawdzić tożsamość policjanta dzwoniąc pod 997. Mężczyzna tak zrobił i otrzymał potwierdzenie, że wskazany przez niego policjant aktualnie znajduje się w służbie. Następnie 46-latek został przełączony do policjanta kierującego działaniami i tam usłyszał, że pieniądze na jego koncie są zagrożone i jak najszybciej należy zabezpieczyć znajdujące się na nim środki.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁ Trzeba przywrócić autobusy z Sosnowicy do Parczewa
Mężczyzna postępował zgodnie z wydawanymi poleceniami. W trakcie ponad dwugodzinnej rozmowy podał fałszywemu policjantowi login i hasło do swojej bankowości elektronicznej. Po zakończonej rozmowie telefonicznej ostatnią rzeczą, którą miał zrobić to wyłączyć telefon i do następnego dnia rano nie wchodzić ani nie logować się na konto bankowe. Tak też uczynił.
Gdy obudził się następnego dnia i uruchomił telefon, zadzwoniła do niego pracownica banku w celu potwierdzenia wykonywanych transakcji – czemu zaprzeczył. Wtedy dowiedział się, że padł ofiarą oszustwa. Sprawę zgłosił natychmiast na Policję.
Teraz wyjaśnieniem okoliczności przestępstwa oraz poszukiwaniem sprawców zajmują się parczewscy kryminalni.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.